Kun haluat yksilöllistä ohjausta omaa kehoa kuunnellen ja kunnioittaen

Oletko kokeillut erilaisia kovia treenimuotoja ja todennut, että ne eivät ole sinua varten?

Haluatko mahdollisimman terveen ja hyvinvoivan kehon sekä harjoitusmuodon, joka tuntuu kehossa hyvältä jokaisen harjoituksen jälkeen?  

 Klassinen pilates on kokonaisvaltainen harjoitusmuoto, joka ottaa huomioon yksilölliset tarpeet. Se on aina tehokas, ilman repivää rääkkiä. Harjoitus on virtaava ja johdonmukainen. Pilates on matka, jonka aikana opit:

  • hyödyntämään syviä tukilihaksiasi eli voimanpesääsi
  • huomioimaan kehosi asennon ja kannattelemaan itseäsi ryhdikkäästi ilman tuskaa
  • hengittämään tehokkaasti ja hyödyntämään hengityksen voimaa
  • hallitsemaan kehoasi eri liikkeissä ja asennoissa
  • keskittymään hetkeen

Säännöllisen harjoittelun seurauksena saat hyvinvoivan kehon ja mielen. Saat voimaa ja jaksamista arkeesi sekä vähemmän jumeja ja kipuja.  

On aika aloittaa omasta hyvinvoinnista huolehtiminen.

Yksilöllisellä ohjauksella ja pienryhmän tuella onnistut ja jaksat harjoitella säännöllisesti

Klassinen pilates soveltuu jokaiselle keholle

Klassinen pilatestunti on monipuolinen kokonaisuus ja joka kerta erilainen. 

Tunti aloitetaan yleensä reformerilla, jolla harjoitellaan siihen tarkoitettua sarjaa noin 20min ajan. Sarjaan tulee haasteita voiman ja hallinnan kasvaessa, kullekin yksilöllisesti ja yksilöllisessä tahdissa. 

Reformerin jälkeen tehdään mattosarjaa noin 20min. Myös mattosarja muuttuu haastavammaksi kun keho on siihen valmis. 

Näiden jälkeen tehdään ohjaajan valinnan mukaan harjoituksia yleensä kahdella eri laitteella esim. tuolilla, tikastynnyrillä, tornilla tai kaarilla. Nämä liikkeet valitaan ryhmän tai asiakkaan tarpeen mukaan ja ovat jokaisella kerralla vaihtelevia. 

Tunti lopetetaan loppuliikkeisiin, joita voidaan tehdä pilatesrenkaalla, käsipainoilla tai ilman mitään välineitä. Viimeisenä lähdetään hyvässä ryhdissä kotiin. 

Välillä kestoa laitteilla muutetaan, kun esimerkiksi halutaan opettaa jotain hieman pidempään tai esimerkiksi tuolilla tai tornilla voidaan tehdä kokonainen harjoitus, joka vastaa reformeria/mattoa. 

Jokainen tunti on siis erilainen, mielenkiintoinen ja vaihteleva. Oppimista on loputtomasti, eikä pilatesharjoittelussa koskaan ole valmis. Jokaisen pilatesmatka on omannäköinen ja me kunnioitamme sitä. 

"Jokaisen tunnin jälkeen tunnen itseni pidemmäksi ja ryhdikkäämmäksi"

 
Nainen 35v

"Aikaisemman välilevyn pullistuman vuoksi olen pelännyt sen uusiutumista - nyt 4kk harjoittelun jälkeen uskallan taas liikkua ja luottaa selkääni"

 
Nainen 40v

Oletko tavoitteellinen urheilija?

Klassinen pilates kuuluu maailmalla monen urheilijan viikottaiseen ohjelmaan. Joseph Pilates valmensi erityisesti balettitanssijoita ja nyrkkeilijöitä, jotka saivat apua rasitusvammoihin ja kehon heikkouksien vahvistamiseen. 

Myöhemmin muidenkin lajien urheilijat ovat löytäneet pilateksen tärkeäksi osaksi vammojen ennaltaehkäisyyn ja kehonhuoltoon. Vammojen sattuessa klassinen pilates on yksi parhaista harjoitusmuodoista kuntouttaa keho takaisin optimaaliseen tilaan. 

Kunnonkoutsissa on mahdollista perustaa omia lajiryhmiä, jolloin harjoittelu suunnitellaan lajin vaatimukset huomioonottaen. Myös yksilövalmennus on mahdollista, jolloin päästään vielä paremmin urheilijan kehon vahvistamiseen. 

Tanssijat, taitoluistelijat, voimistelijat, kiipeilijät ym. taitolajien urheilijat saavat parasta mahdollista pilates valmennusta Maijalta ja Sanna K:lta, jotka molemmat ovat entisiä ammattitanssijoita. 

Pallo- ja mailapelien pelaajat sekä kestävyysurheilijat saavat valmennusta Sanna H:lta, jolla oma tausta on näissä lajeissa ja monipuolinen osaaminen eri lajien vaatimuksista. 

Jos olet nuori, tavoitteellisesti harjoitteleva urheilija, joka et kaihda sosiaalista mediaa, niin kysy sponsorimahdollisuutta harjoittelusi tueksi.  

 

Kysy lisää urheilijoiden pilatestunneista

Ota yhteyttä, mikäli haluat urheilijan ryhmä- tai yksilövalmennusta, niin mietitään yhdessä sopiva paketti

ESITTELY...

KLASSISEN PILATEKSEN SISÄLTÖ

KOKONAISVALTAINEN PILATESHARJOITUS

 

Klassinen pilates ei ole vain laitepilatesta tai vain mattopilatesta - se on aina molempia. Näin saat jokaisella kerralla kokonaisvaltaisen harjoituksen. 

Seuraavaksi esittelen sinulle klassisen pilateksen harjoitusvälineet ja tarkoituksen. 

Studiollani tulee olemaan upeat Peak Pilateksen laitteet, jotka ovat erittäin laadukkaat ja kauniit.

Reformer eli "Reffa"

Reformer on pilateksen ns. päälaite, jolla tehdään noin puolet harjoituksesta. Reformer-harjoittelu aloitetaan perustason liikkesarjasta, ja kehon vahvistuessa liikesarja muuttuu haastavammaksi. Vastusta säädetään eri vahvuisilla jousilla. Liikkuva alusta tuo haastetta harjoitteluun ja liikkeitä tehdään maaten, istuen, seisten sekä laatikon päällä. 

MATTO & TORNI

Mattoharjoitus on kaikille se tutuin ja yleisin. Se on myös reformerin kanssa toinen puoli pääharjoitusta. Klassinen pilates noudattaa alkuperäistä liikejärjestystä ja samoin kuin reformerilla, liikesarja muuttuu haastavammaksi kehon vahvistuessa. Korotettu matto on mukavan pehmeä selälle ja jalkaremmi helpottaa joidenkin liikkeiden tekemistä. 

Maton yhteydessä on tornipääty, jolla tehdään monenlaisia lisäliikkeitä pääharjoitusten lisäksi. Torni sisältää käsi- ja ja jalkajousten lisäksi kaksi puista kapulaa- toinen jousien varassa, toinen kiinteänä. 

TUOLI (LOW CHAIR & WUNDA CHAIR)

Tuoli on monipuolinen väline, jolla voidaan tehdä sekä vahvistavia, että kehon hallintaa parantavia liikkeitä istuen ja seisten. 

Joseph Pilates oli paljon aikaansa edellä, kun hän jo 1900-luvun alussa kehitti tuolin sitä varten, että ihmiset eivät istuisi niin paljon, vaan voisivat samalla tehdä jotain..

CADILLAC

Pilateslaitteiden aatelia. Upea laite, jolla voidaan tehdä kaikki matto- ja torniliikkeet ja lisäksi erilaisia roikkuvia liikkeitä. 

Erityisesti yksilöohjauksissa pääset cadillacin kyytiin. 

TIKASTYNNYRI - LADDER BARREL

Jo tämän laitteen ulkomuoto houkuttaa erilaisiin liikkuvuutta parantaviin asentoihin selälleen, kyljelleen, vatsalleen.. 

Lisäksi tämä laite on loistava paikka harjoitella käsinseisontaa ja selkää vahvistavia, hallittuja taaksetaivutuksia. 

PIENVÄLINEET

Pienvälineitä ovat mm. rengas, pieni pallo, pilatesrulla ja käsipainot/tangot.

Pienvälineet on kehitetty auttamaan liikkeiden hahmottamista ja vahvistamaan lihasten käyttöä eri liikkeissä esim. sisäreidet ja lapatuki.